onsdag 17 november 2010

Stämning

Jag längtar tills första advent, eller hm - jag kommer nog att pynta innan dess, tror inte jag klarar att hålla mig. Jag har verkligen en längtan tills jul och allt det där som är innan. Jag vill baka pepparkakor och lussebullar. Jag vill pynta lägenheten. Jag vill dricka glögg och jag vill spela spel.


Kära tomten jag önskar mig pengar innan jul, så att jag har råd att åka till fantastiska indredningbutiker och handla massor av fina julpynt. Bland annat hade jag gärna velat titta in här: http://blogg.homeandcottage.no/


Jag har inhandlat diverse julsaker och mamma kommer att ta med sig en del på fredag när de kommer. Oj vad jag ser fram emot det.


Men det jag saknar är:


En röd varm filt att ha i soffan, eller en grå.

En röd kudde.

En röd duk - för att dölja att vårt fina ikeabord för 49kr inte längre är så fint.

Ljuslykta, gärna en stor fin.

Ljusslinga till julgranen som förhoppningsvis kommer att vara äkta.


Förutom det så skulle jag så himla gärna vilja ha ett stort lurvigt skinn. I mina ögon underbart, jag skulle ha det i soffan. Se här:


Inga kommentarer: