lördag 10 september 2016

En helg för mig själv

Jobbet kickstartade den här veckan igen, dvs nu är det slut på semester och vardagen drar igång.

Jag är ute på vift, jag befinner mig närmare bestämt i Gävle under helgen - på kurs. Silverdotter är den kurs jag valde den här gången. Och ärligt talat så gick jag in i den här helgen med väldigt öppna ögon och med relativt låga förväntningar.

Jag vill ha påfyll, fylla på min ryggsäck med nya verktyg helt enkelt. Få lite tid för reflektion och eftertanke. Jag gillar det och tycker det är viktigt att utvecklas. Och självklart är det oerhört intressant att titta på den här kursen utifrån min kompetens som kommunikolog Här utbildade jag mig - helt fantastiskt!. Kul att se på den här utbildningen med de ögonen lite på håll och samtidigt vara "med" i nuet.

Det är en dag kvar och jag sitter här och liksom känner mig lite osäker på vad jag egentligen tycker om den här. Jag känner förstås igen väldigt mycket, eller kan identifiera väldigt mycket av det jag redan har i min verktygslåda. Lite är nytt. Dock är jag lite osäker på vissa saker. Men jag återkommer med en liten feedback på den när den är klar, det kan ju upplevas lite luddigt i starten innan allt kommer på plats. Vi har gjort en del övningar idag för att öva på intuitionen som varit lite spännande och som gör att jag blir lite glad och stolt över mig själv när det gäller just det.

Hur som helst så är jag väldigt glad över att jag tag det här beslutet och bokade in mig, ibland krävs det lite egentid och lite jobb med sig själv för att hitta vägen igen. Och bonuspoäng från alla jobbresor gör att jag bor bra under helgen.






Inga kommentarer: