tisdag 9 februari 2010

Kommunikation

Jag vet inte vad jag ska börja för det liksom bara rusar runt tankar i mitt huvud och jag har varit med om något helt fantastiskt. Hur ska jag förklara hur det känns när det liksom är en underbar känsla.

Jag har hittat rätt. Jag bara älskar att lära mig det här, hur vi kommunicerar Jag har hittat tillbaka till ett lugn som jag saknat, bara genom fyra dagars utbildning Hur ska det bli när gått igenom alla modulerna? När jag har ännu mera kunskap och har en otrolig förmåga att filtrera. Jag ser fram emot det här. Jag känner en livsglädje som var stor innan, men som har växt och blivit ännu större. Jag brinner.

Så därför är det svårt att förklara vad jag varit med om, för det har varit så stort.

Men kommunikologi är läran om kommunikation och förändringsarbete. Om kommunikation defineras, all upplevelse och allt beteende. Det är det jag lär mig. Bara det liksom. :)

Det är allt från vad vi släpar på i bagaget, hur vi kan förändra, hur vi sätter upp mål, till hjärnan, hur vi ankrar av gamla invanda beteenden, hur vi bryter mönster, läser av, filtrerar, jag och du, ramar, går in i vårt inre. Och mycket, mycket mer.

Jag får lära mig olika nycklar för att lyckas. Jag kan använda min kunskap i alla branscher på individ och gruppnivå. I all kommunikation.

I love it. Jag säger bara det.

Inga kommentarer: