måndag 14 februari 2011

Må bra lista, just nu:


Jag funderar över saker, mest hela tiden. Det liksom hör till att leva, i alla fall i mitt liv.

Jag funderar över vad som får mig att må bra och inte bra. Varför jag ibland glömmer bort vad som får mig att må bra för att fröken duktig kopplar in autopiloten och bara kör. Ja, jag har svårt att säga nej och det ska bli bättre. Jag ska prioritera, känna att jag är i balans. Så det så.

Just nu mår jag bra av:

*Kärlek! Det vill säga min kille, vänner och familj. Punkt.
* Solsken och klarblå himmel. Älskar!
* Lagom mycket träning, så enormt svårt - men oj vad bra jag mår när det blir lagom och inte för mycket.
* Utesluta socker. Mår så mycket bättre utan eller nästan utan godis och andra sockergifter i mitt liv.
* Skratta, hur mycket som helst - när som helst.
* Säga NEJ. Litet ord med stor betydning. Endast en bokstav längre än ordet JA som många gånger är mycket enklare att säga.
* Hemmapyssla om mig, mini spa. Vardagslyx.
* Meditation eller kalla det vad du vill. Vara i nuet.
* Äta på restaurang, gud va lyxigt det är.
* Våga känna. Jag mår bra av att släppa fram hela registret, skratta, gråta, vara arg, irriterad, glad osv, osv.
* Tulpaner, måste köpa. Underbara färgklickar som ger mig vårkänslor.
* Nya, rena lakan i sängen. Härlig obeskrivlig känsla.

Inga kommentarer: