tisdag 15 februari 2011

Om jobbet och sånt


Idag vaknade jag trött och har bestämt mig för att jag inte ska vara det. Det är liksom mulet och grått ute och det är egentligen en dag när det vore alldeles utmärkt att ligga i sängen hela dagen och bara vara trött. Icke sa Nicke. Jag ska givetvis till jobbet. Mitt jobb, någon som undrar vad jag pysslar med så borde min titel vara "allt i allo" på ett gym. Jag jobbar med ansvar för reception och shop, jag masserar, jag tränar folk både som instruktör och personlig tränare. Det är jag det.

Min dröm är att jobba mera med människor, ännu mera och lite annorlunda än nu. Om djupare saker. Vem är du? Vad vill du med ditt liv? Lever du? Sådana livsavgörande stora frågor intresserar mig betydligt mer än vad du äter, hur mycket du tränar och så vidare.

För om du vet vem du är och vad du vill, vart du är på väg och älskar dig själv precis som den du är. Det vill säga med kunskap om vem du egentligen är, inte vem du tror att du är. Vi bär ofta på "sanningar" om oss själva som kanske inte är våra egna. Vem är du? Om vi har svaret på det, då tror jag att det mesta annat liksom bara kommer av sig själv.

Att äta fel och mycket, att inte träna, att inte ta hand om sig själv, att inte ta det lite lugnt, att inte skratta och så vidare - det stämmer inte överrens med en människa som älskar sig själv.

Håller ni inte med?

Jag tror att om det ska till en livsstilsförändring så måste starten vara där. På djupet. Det är där kraften sitter.

Inga kommentarer: