söndag 22 maj 2011

Packåsna

Tidigt imorgon går flyget till Stockholm. Om inte den där vulkanen krånglar till det för mig. Går troligtvis bra. Underbara dagar väntar mig, fyra dagar med utbildning. Jag älskar det här livet. Jag skulle troligtvis alltid kunna fortsätta med det här och är oändligt glad över att jag tog steget och vågade starta utbildningen trots en ekonomisk insats som gör att jag får försaka andra saker (tex resor). Jag betalar allt helt privat, och det är värt det.

Här kommer lite mer information om utbildningen:

Utbildningen ger dig möjlighet till att uppnå en Metakompetens i kommunikation och förändring. Genom att lära och praktiskt träna uppnår du kompetens i kraftfulla ”kommunikationsnycklar”. Nycklar som är gemensamma för framgångsrika förändringar oavsett område och systemnivå som individ, grupp och organisation.

Metakompetensen leder fram till att du med större medvetenhet och enkelhet kan:

•Leda dig själv och andra att genomföra kvalitativa förändringar i såväl arbetet som i livet i övrigt.
•Utveckla kommunikationen med dig själv och andra.
•Känna igen och beskriva vad lyckade förändringsprocesser består av.
•Utvärdera, utveckla och kvalitetssäkra olika typer av förändringsarbete.
•Sortera, prioritera och skapa balans.
•Bidra till att skapa förutsättningar så att människor tar fram sin fulla potential, så att individer, grupper och organisationer kan uppnå önskade mål och visioner.
Utbildningen är utformad så att egenutveckling, samarbetsträning och ledarskapsutveckling pågår som en kontinuerlig process.

Referensramen som ligger till grund för utbildningen i kommunikation och förändringsarbete är Kommunikologi©. Kommunikologi är studiet av och läran om kommunikation och förändring, när kommunikation defineras och beskrivs som all beteende och all upplevelse.

”Förändringen är målet och medlet är kommunikation.”

Ska prova att packa, reser lätt endast med handbaggage. Det gör det extra spännande att packa.

Härliga liv!

Inga kommentarer: