måndag 30 maj 2011

Stora beslut


I mitt huvud rör sig beslut som måste tas. Jag vet hur jag ska ta dem, fast inte riktigt när.

Jag är redo för att flytta hem. Jag längtar ihjäl mig efter hemma. Jag har inget stort behov av att vara här, egentligen inget alls. Jag vill vidare. Jag vill vara där hjärtat är.

Jag har däremot en man som inte har möjlighet att flytta med utan kommer att pendla. Det behövs en inneboende i lägenheten för att klara av det ekonomiskt. Nej, hyrorna i Oslo är inte att leka med.

Visst tanken har slagit mig att jag inte kommer att vaka upp med honom i sängen alla dagar. Fast det gör jag inte idag heller, han jobbar som resande säljare. Vi har ektremt olika arbetstider och träffas mer eller mindre ingenting under veckorna. Och så har vi barnen varannan helg. Så det blir resande för dem, fast det är inget som säger att jag inte kan komma till Oslo ibland också.

Jag kommer aldrig växa fast i Äppelbo. Jag är inte den typen. Fast jag behöver en bas där jag kan vara jag helt. Där jag kan andas och gå på välkänta stigar i skogen. Där det är lugnt och tyst. Sedan kan jag röra på mig rent jobbmässigt.

Jag har sökt jobb, och håller tummarna för det. Annars kan jag givetvis tänka mig att starta eget. Jag trivs med det.

Det är ändå ett stort beslut att ta, säga upp sig från ett fast jobb för ovisshet. Jag vet inte hur det kommer gå med jobb och liknande, jag vet inte om relationen klarar det. Fast hjärtat och hela jag säger ja ändå.

Inga kommentarer: