måndag 10 juni 2013

Dagens tips:

En sak är säker, när jag fokuserar på det yttre desto mer på yttre blir jag. Snabba saker på utsidan. Det vill säga träning, jobbet i högt tempo, andra saker i högt tempo och så vidare. Ju mer jag är på yttre, ju mer jag tränar och så vidare, desto mer illa tycker jag om mig själv. Som person men framförallt hur jag ser ut. 

När jag får in mer lugn i livet, mera att jobba och vara på insidan, lyssnar på mig själv, då plötsligt händer det grejer. Då plötsligt börjat en liten kärlek gro, kärlek till mig själv. Och i det så kommer ett mycket härligt inre lugn. Jag älskar det. 

Så mitt tips idag är att vara i stillhet. Meditation, yoga, långpromenad. Det viktiga är att tömma huvudet från tankar och bara vara. Här och nu.

Vad händer då, inom dig?

Inga kommentarer: