fredag 28 juni 2013

Kompression

En strumpa, jag hoppas på underverk.

Jag har en förmåga att svälla i fötter och hela benen egentligen när jag är ute på längre sträckor, det gäller både cykel och promenad/jogging.

Jag har aldrig haft problemet tidigare. Men så slog det mig igår, det kan bero på kortisonet jag sprayar i näsa och in i munnen. Kortison kan nämligen göra att man samlar på sig mer vätska i kroppen, vilket jag har märkt tidigare år också. Nu tar jag dubbel dos jämfört mot tidigare år.  Jag märker det genom att jag upplever mig "svampig" i kroppen fast framförallt under längre turer då jag sväller ganska mycket i benen och fötter.

Jag har inhandlat kompressionsstrumpr. Första steget. Tycker jag det är bra så kan det eventuellt även bli ett par tights. Det är framförallt benen jag sväller om, det är de som är längst ner så att säga :) Provar strumpor först, det blir lite billigare så. Riktigt bra kompressionstights kostar över tusenlappen.



Compression Sport GoCoCo Underkläder Kläder Strumpor

Inga kommentarer: