fredag 15 augusti 2014

Turkosa tjärnar är fina grejer det!

Idag åt vi frukost och åkte direkt mot Vålådalen. Vid naturum parkerade vi bilen och gav oss iväg. Enda sedan jag läste om Blanktjärnsrundan på Saras blogg (träningsglädje) så har jag velat upptäcka den jag med. 

Fin tur, trots sambo med magkrångel och allmänt lågt tillstånd. Och så mina vader som plötsligt protesterade vilt (som vanligt egentligen) vi tog oss runt i alla fall i skiftande väder. Sol och striligt regn. Enkelt att gå, och fantastiskt när vi kom upp på åsen och blickade ut över den turkosa tjärnen. Väl tillbaka så avslutade vi det hela med våffel buffé på Vålådalens fjällstation. 50kr ät så många du vill - galet bra med andra ord. Jag fick inga våfflor i Grövelsjön ifjol så det stog liksom på önskelistan inför den här lilla trippen. Och jag fick så jag teg, mums! 




Inga kommentarer: