tisdag 27 oktober 2015

Hamar it is

Oj, vad jag inte hinner med att skriva. Eller jo, det skulle jag göra om jag ville. Fast jag prioriterar annat just nu. 

Jag prioriterar att försöka hitta en balans mellan jobb och fritid och att liksom klarar av att släppa jobbet när jag inte är där. Funkar skitbra emellanåt och mindre bra emellanåt. 

Givetvis så har det tagit hårdare än vad jag trott också det här med att jag har fått ett namn på mitt onda. Det har tagit lite tid och kraft att landa i det. Fast jag har ju inte landat, så nu småljög jag lite. Jag är väl på gång att landa lite i det. 

Nu är jag i Hamar i Norge och laddar för mässa i två dagar, storhusholdningmässa. Första gången vi är med på en höstmässa. Det är ju inte direkt vår högsäsong just nu, med tanke på att vi framförallt nischar oss mot glass. Fast nu blir fokus lite mer på kaffedrinkar, dessert och så vidare. Så det ska bli spännande att se lite hur det fungerar och om det blir full fart, intresset hos kunder och så vidare. 

Tyvärr är det så den här gången att jag nog tyvärr inte kommer att uppleva Hamar så särskilt mycket. Utan det blir att röra sig från hotellet och mässområdet, det är så det brukar bli när det är tal om mässor. Tiden räcker inte till något annat än det så att säga. 

Riggat klart i alla fall, nu ska jag jobba lite med övriga saker och sen en middag mot kvällningen. Spännande liv det här! 



Inga kommentarer: