lördag 2 juli 2016

50% av juli

Jag har precis insett att 50% av Juli, så är vi lediga. Jajemen, nu har vi semester.

Den har inletts på bästa sätt tycker jag. Vad är egentligen det?

Jag har längtat efter den här ledigheten så oerhört mycket den här gången. Det har varit ganska mycket att gå igenom för mig och oss, så att få landa lite och liksom bara ta det lite lugnt känns så oerhört skönt.

Och vi har som sagt inga planer. Förutom att vi ska jobba på gården, men det kan liksom inte bli hela tiden det heller.

Bara det här att slippa väckarklockan, det är det som jag ser fram emot allra mest.

Hur har semestern inletts för att jag ska kalla det på bästa sätt?

Jo igår när jag kom hem från jobbet, så gick jag en lite längre promenad med Nisse. Så skönt. Ingen pod, ingen musik, ingenting förutom ljudet av fåglar och vind. Somnade tidigt. Tränade imorse med "gänget". (Begränsat gäng idag, men vi fick bra träning vi som tränade).

Och sen, ja vad har jag gjort?

Ungefär så här:

Suttit i soffan med valp och slötittat på tv.
Hängt en tvätt.
Plockat en pion ur egen rabatt.
Rensat lite ogräs på grusplanen utanför huset.
Hängt lite mer i soffan.
Städat lite och flyttat runt lite grejer.
Bytt kuddfodral på några av kuddarna i soffan.
Myst med valp.
Druckit en kopp kaffe eller två.
Ätit lite mat.

Och nu så sitter jag här och inser att det känns som en riktigt bra start på semestern. En dag att liksom landa lite, läsa en bok, måla lite i målarboken för vuxna och kanske fundera lite på hur de här två veckorna ska spenderas.

Det är triathlon i Vansbro 1,5 mil härifrån - hade varit så kul att se på det. Men det regnar och är väldigt blåsigt, så jag stannar hemma. Triathlon är annars superkul att se på, imponeras av de som tävlar. Härliga atleter!
Kort från soffan i vardagsrummet och så kikar vi in lite i rummet bredvid...där vill jag måla med kalkfärg på väggarna så det blir härligt grått och rufft! 

Det är nu det startar. Den mest händelserika veckan i Vansbro med Vansbrosimningen, kortsimmet, tjejsimmet och allt var det är. Kul att det händer något!

Nu ska jag fortsätta att "lalla på" här hemma.

Inga kommentarer: