söndag 1 februari 2009

Den stora fikardagen

Det är en helt vanlig söndag. Jag är fortfarande hemma och åker inte förrän imorgon. Skönt med lugn. Det är SM i längdskidor (och lite andra sporter som squash, dragkamp och så vidare) på TV, så jag har kollat lite grann på det.

Dagen idag, blir en stor fikardag. Efter morgonpromenaden idag så blev jag inbjuden på fika i granngården. Det serverades Monika special - ananas paj och som vanligt väldigt trevlig att träffa hela familjen. Vi gjorde upp planer inför våren. Nya äventyr.

Eftermiddagen går också i fikats tecken. Vi ska till Moster och bli bjudna på födelsedagsfika. Min kusin fyller år.

Sen måste jag jobba lite, måste lyssna igenom min nya spinning musik och hitta på hur turen ska gå. Backe upp och backe ner. Har insett att jag har fem timmar framför mig den här veckan. Så jag behöver min nya musik. Och förkylningen kommer som ett mirakel vara borta imorgon. Det måste den.

Föresten så kan jag varmt rekommendera den indiska grytan som vi lagade igår kväll. Det blev riktigt, riktigt gott. Receptet finns i ett lite äldre inlägg.

Beck ikväll.

Inga kommentarer: