lördag 30 april 2011

2 sidor, om att kunna välja sina tankar

Det har surrat runt lite tankar i huvudet.

Det är ungefär de här sidorna som krigat:

* Jag tycker synd om mig själv för att jag sitter här själv på självaste Valborg. Jag vill vara hemma vid en brasa tillsammans med familjen eller i Sälen på en afterski (eller vänta nu, afterski tiden är ju över)party helg med vänner. Jag känner mig liten och ensam i världen.

* Jag tycker det är härligt att sitta i solen på balkongen alldeles själv med ett glas rosévin och lite vattenmelon. Bara ta det lite lugnt och slappna av. Det finns många saker jag borde göra, som jag lagt lite åt sidan. Jag behöver en lugn dag och en lugn helg. Det behöver inte hända så mycket hela tiden.

Har låtit dessa tankar kriga en stund. Inte för länge, och vet ni det är så härligt att veta att det är jag som bestämmer över mina tankar. Så alternativ två vann. Det var det som jag kom fram till gav mig mest just nu.

Så nu sitter jag här i solen och njuter och jag hoppas att alla andra har det bra och är i stunden, precis som jag!

Inga kommentarer: