tisdag 22 oktober 2013

Träningsplanering eller träningsiver skulle jag vilja kalla det hela.....

Det är dax att komma igång med träningen ordentligt igen.

Tre veckor av mitt liv har gått åt till att vara sjuk. Förkylning.
Sedan förstördes två veckor av trasigt knä.
Och så en vecka älgjakt på det.

Så nu längtar jag efter att komma igång. Och vet ni, känslan av att jag bara kan välja och göra precis vad sjutton jag vill känns otroligt härligt!

Ungefär så här tänker jag att det skulle kunna se ut en veckan när jag är hemma och på kontoret. Alla mina veckor ser helt olika ut så det här är ju en dreamplan de luxe. 

Måndag: Yoga (eventuellt någon gång ibland, lunchspinning)
Tisdag: Styrka efter jobbet.
Onsdag: Styrka på morgonen, medelgympa, yoga eller ingenting på kvällen.
Torsdag:  VILA
Fredag: Spinning med jobbet och styrka överkropp. (Spinning börjar vi med nästa vecka)
Lördag: Cirkelträning och promenad/jogga/skidor/långfärdskridskor (cirkel börjar från v 44)
Söndag: Styrketräning och promenad/jogga/skidor/långfärdskridskor. Kanske boxning, eller gympa på kvällen istället.

Det enda som är mer eller mindre hugget i sten är spinning på fredag och cirkelträning på lördag. Annars är det helt fritt! Halleluja!

Inga kommentarer: