onsdag 22 oktober 2014

Träna morgonpass

Då äntligen har jag lyckats tagit mig upp och dessutom tagit mig till gymmet.

Så skönt nu när det är totalt mörker, att faktiskt krypa in ibland och träna. Gymmet i Vansbro är nere i källaren och det är super dålig luft, fast jag trivs där. Det är liksom ett ok gym. Och till skillnad mot många gym i stan (hm, jag jämför med Stockholm och Oslo för det är där jag bott) så är det otroligt blandad kompott på folk och alla är välkomna. I stan tycker jag att det var liksom lite mer hypat kring det där med gym, fast jag kanske har fel? Med det menar jag att det var så himla viktigt att ha rätt kläder och så vidare. Här är det ingen som reagerar om du har en gammal t-shirt eller så, om du skulle välja det.

Sen är det givetvis som på alla gym, de unga killarna som lyfter på det där sättet " jag tror att jag kan det här, jag låtsas som jag är jättestark" som gör att jag som PT måste blunda och låtsas att det regnar.

(Även om jag idag inte jobbar som PT och har nästan ramlat ur den där gymvärlden helt, så sitter vissa saker fast. På gymmet känner jag mig faktiskt lite ringrostig just nu, jag har inte varit där på länge. Fast det där med teknik det liksom sitter hyfsat ok ändå.....)

Och sen är det brudarna som mest speglar sig, damerna som kör med 1 kg hantlar för att inte bli stora muskelberg och gubbarna som tränar i galet tempo, upp ner, upp ner. Och så de som alltid ger 100% och ligger och dör efteråt. Och så de här i mitten som har tekniken, jobbar på med vikter som är tillräckligt tunga och som är fokuserade. Och allt däremellan förstås. Härliga träningsglada människor allihop på sitt sätt.

Idag var jag själv första halvtimmen, sen ramlade det in lite yngre förmågor. Vilket gjorde mig glad, klockan 6:30 på morgonen. Och en något äldre dam som kom med sitt inplastade träningsprogram som någon (dottern,/sonen,/sjukgymnasten) hade gjort i ordning åt henne. Åh, så himla fint! 

Så nu ska jag fokusera på att få till åtminstone ett morgonträningspass i veckan, gärna två förstås. Lyfta lite skrot helt enkelt. Jag trivs galet bra med det. Sen gäller det att få in lite konditionsträning också....

Inga kommentarer: