torsdag 15 januari 2015

Det nya jobbåret har kickat igång på allvar!

Ja, nya året har startat med en rivstart. Rent jobbmässigt och självklart hänger det ju lite ihop rent generellt hur livet blir.

Är i Oslo och har varit här i Norge sedan måndagen. Riktigt jobbigt att köra var det också eftersom det var riktigt skitföre. Fast jag tog mig fram, tog bara 2,5 timme längre än normalt.

Nu är jag på hotellet och dricker en kopp kaffe, laddar för mässa nummer två.

Har avverkat rigga, mässa, mässmiddag, mässa, riva, åka bil och rigga för en ny mässa. Så nu är det mässa, riva och mässmiddag kvar. Var rejält sliten igår när jag kom på hotellet, vi hade behövt vara två på mässan som var, fast det löste sig förstås. Bara jag och min energi som faller. På den här mässan så står jag tillsammans med vårt moderbolag, de ställer upp med tre personer. Så nu får jag hjälp hoppas jag.

Det är kul att stå på mässa och jag gillar det! Det är allt det där andra som sliter, plocka ihop, rigga, fixa, plocka ihop. Framförallt när en är själv!

Det är en del av jobbet i alla fall för ett litet företag som jag jobbar för. Ser med avundsjuka på dessa personer som bara lämnar montern och så kommer det ett helt gäng grabbar och river montern. Fast det kan jag bara drömma om. :)

Spännande ny kedja som mässan gäller idag, ser verkligen fram emot det.


Inga kommentarer: