söndag 25 januari 2015

En alldeles underbar vinterdag

Idag när vi vaknade så förstod jag redan från sängen att det var en sådan där dag. En sådan där underbar vinterdag. Det var något med ljuset. Det tristaste med det hela är att jag inte fotograferat mera. Fast jag pratar om blå himmel, strålande sol, och lagom med minusgrader. Solen värmde liksom, riktigt härligt med andra ord.

Bananpannkaka till frukost är min favoritstart till frukost just nu. Så himla gott. Och så kaffe förstås.

Det blev en långpromenad med vovven,  han fick springa runt i snön och vara "lycklig liten vovve". Leka i snön, att han är 9 år gammal är svårt att se. Vi var ute och spanade lite efter skidspår, i fall det skulle vara fina spår. Jag skulle inte åka, skulle vila vaderna lite.

Fast det gick inte så bra förstås, det blev en skidtur. Lite så där för vaderna, inte så snabbt, fast gud va härligt! Blev lite över 8km i alla fall.

Sen middag hos svärisarna, vi är bortskämda!

Det blev några härliga timmar ute idag, lycka!

Inga kommentarer: