fredag 26 februari 2016

Att avsluta dagen på bästa sätt!

Jag har fortfarande inte vant mig riktigt vid att sambon faktiskt är hemma på kvällarna. De första åren av vårt förhållande så har han jobbat "borta", dvs åkt på söndag kväll eller måndag morgon  och kommit hem på torsdag eftermiddag kväll. Nu jobbar han närmare hemma, och pendlar varje dag istället.

Plötsligt får vi kvällarna tillsammans! Himla märkligt!

Både i onsdags och i torsdags så skyndade vi oss ut på älven så fort vi kom hem. Det gäller att försöka fånga lite ljus. Även om det blivit betydligt ljusare på kvällarna, så är det fortfarande bråttom ut när en kommer hem klockan 17.

Så ovallade skidor för första gången i mitt liv, det innebär stakning. Stakning är inte min starkaste sida, fast Roger har fått för sig att det är just det. Min starka sida! Så med lite draghjälp från en liten gårdshund så stakade jag i onsdags 7,5 km och igår 5 km. Ovallat, då går det ju inte att diagonala så du blir mer eller mindre tvingad att staka. Skönt är att det inte är några backar, jobbigt är att det bitvis är härlig (hmmmm) motvind. Igår avslutade jag även med att åka långfärdsskridskor 6 km, perfekt is nu på banan. Så jag vet ju vad jag kommer satsa på i helgen.

Hade kunnat åka mer skridskor, men med en pannlampa där batteriet sakta började dö ut - så var det dax att ge sig.

Detta är lycka, jag fullkomligt älskar att vara ute och träna/aktivera mig/röra på mig - det ger mig skön energi i kroppen, lycka och lugn i själen.


Bilden är från en annan kväll på älven, även då med skridskorna på!

Inga kommentarer: