tisdag 5 april 2016

Maten alltså!

Positivt när jag är ute och reser är att det finns möjlighet att passa på att äta god mat. Och lite annorlunda mat jämfört med det som finns av utbud kring hemma. Det som erbjuds på hemmaplan är ju ja, inte direkt spännande.

Många kvällar, så orkar jag inte gå ut igen och ibland är tanken på att sitta på restaurang själv helt enkelt för mycket.

Utan det kan bli en sallad köpt på matvarubutiken, som äts i sängen på hotellet. Hallon eller blåbär till efterrätt tillsammans med yoghurtnötter. Standardmiddag om jag liksom är slut, att det här sociala liksom tagit slut för dagen. När det känns så mycket bättre att bara pysa runt på hotellrummet alldeles själv.

Sista veckorna har jag dock varit på hugget när det handlar om mat.

Förra veckan åt jag himla goda hamburgare, ja inget annat på menyn lockade så det blev hamburgare på två olika hotell faktiskt.  Hotellrestaurang är kanske inte så spännande, men på många platser är det liksom det enda som erbjuds. Hotellet kan ligga avsides, eller på en mindre plats där utbudet är samma som hemma. Hamburgaren brukar vara bra på alla hotell, lite mer kärlek i den och gjord från grunden.  Nu verkar det vara inne att servera potatisklyftor/pommes frites i strut/hink vid sidan.

Och igår åt jag en jättegod kycklingsallad med fikon och rostade macadaminötter. Himla gott var det! Dock tror jag nog att fisksoppan är ännu bättre, den får jag testa nästa gång jag passerar.

Idag har jag ätit indiskt, även det otroligt bra. Jag valde starkt och var orolig över hur det skulle bli. Det får ju inte vara för starkt, så där så att man inte känner några smaker. Men det blev alldeles perfekt!

Borde tagit bilder, jag inser att jag inte riktigt lever upp till det här med att vara "bloggare".




Inga kommentarer: