torsdag 16 juni 2016

3 av allt

Läste den här härliga listan hos en av mina favoritbloggar Bucketlife och kände direkt att det var en himla kul övning/lista. Jag älskar att jobba och tänka alla sinnen - framförallt när det handlar om förändringsarbeten. Jag skulle väl nästan säga att det är ett måste för att få till olika förändringar, att kroppens alla sinnen är med på det.  

Så här kommer min topp 3 lista. 

3 BÄSTA DOFTERNA

- Doften efter ett härligt åsk och regnväder, allra helst hemma på landet eller i skogen.

- Nybryggt/kokat kaffe precis överallt och när som helt. Eller lukten när en öppnar ett paket….
Njuta av en kopp kaffe på trappen där hemma....

-  Lukten av nytvättade lakan när en kryper ner i sängen efter en skön dusch.

3 BÄSTA SMAKERNa

Nybakat bröd med smält smör. Allra helst stomp eller annat gott, tunt, segt bakat bröd. Eller nybakade kanelbullar...

- Ett riktigt gott rött vin, som gör att hela gommen exploderar. Men här har jag svårt att bestämma mig för jag verkligen älskar ett gott bubbligt Prosecco. 
Dricka bubbel vid älven (ok det är plastglas - men vad sjutton gör det) 

 Söta, varma och alldeles underbara jordgubbar. Går det att leva ett liv utan jordgubbar?


3    BÄSTA LJUDEn

 Regn på ett plåttak, när en ligger i soffan/köksoffan/sängen och läser en riktigt bra bok. 

-Fåglarna på våren, när de liksom blir alldeles våryra och glada.  
Ligga i gräset under rönnarna och höra på fåglarna....

-  En sprakande eld. Spelar ingen roll var, det kan vara ute i skogen på ett älgpass en tidig morgon, eller hemma när jag tänt i kaminen. Eller vid stugan.


3 BÄSTA KÄNSLORNA


Lugn och energi samtidigt. När kropp och själ är i nuet och ”lugna” samtidigt som det är massor av energi som liksom spritter över. Som när jag åker långfärdskridor, går en promenad i fjällen…osv osv. Då känner jag riktig lyckokänsla!
Känslan uppe på toppen på ett fjäll....lugn&energi!  

- Känslan efter ett träningspass är obeskrivligt, det är det som gör att jag vill träna igen och igen och igen. Just nu kickar kettlebell, rep och medicinbollar fram lite extra bra känslor. Ah! Träningsendorfiner, lyckorus och trötta muskler.
Har jag sagt att jag tycker att kettlebells är helt fenomenalt? 

-  När det är något på gång och en får känna sig som ett ”barn på julafton”. Det kan handla om att något jag väntat länge på är på gång att hända, att jag ska träffa någon, att jag har något framför mig som jag liksom ser fram emot lite mer än normalt.


Inga kommentarer: