tisdag 2 maj 2017

Mitt livs mest spännande sommar!

Blev så inspirerad av Saras inlägg i Träningsglädje, med en bucketlist för sommaren. Herregud liksom, sommaren är ju här snart. Och fick ju tusen ideér och tankar på min sommar. Massor av härliga aktiviteter och äventyr som jag vill göra.

Sen insåg jag att jag är gravid, det är faktiskt lätt att glömma bort ibland. I helgen har jag iofs blivit påmind ganska mycket, eftersom kroppen faktiskt har strejkat lite. Ont lite överallt och väldigt trött. Men jag har försökt tagit det lugnt.

Och i och med det så ändras förutsättningarna väldigt mycket.

Så jag får helt enkelt lägga om min strategi.

Konstigt att nu när kroppen begränsar mig så är jag på jakt efter adrenalin :) . Precis som när jag fick problem med mina fotleder, allt jag ville vara att springa (något jag tidigare inte brytt mig så väldigt mycket om).

Kanske det inte är året för att åka till Sjoa och rafta helt enkelt. Eller ja, det finns på närmare håll förstås Forsränning i Björbo, men har liksom alltid velat till Sjoa.  Min första rafting var i Afrika år 2000, närmare bestämt i Zambezifloden Zambezi Whitewater Rafting. Så om man säger så här, jag gick ut hårt. Oerhört svårslaget! Det var en av de absolut bästa upplevelserna i mitt liv. Sen har jag raftat på Bali också 2010, också väldigt kul - men inte riktigt lika adrenalinhöjande.


De långa härliga fjällvandringarna får vänta de med. Det är kanske inte dags för de mest strapatsrika valen som:  Svolværgeita :) . I alla fall så får de kortas ner lite. Tur att Sälenfjällen är nära om fjällsuget blir för stort.

Fråga är om jag ens kommer komma ner i kajaken i år? Hoppas, hoppas! Mest troligt är väl att jag blivit lite för bred. Sen är det ju det där med smidigheten, som jag upplever inte riktigt är min starka sida just nu.


Fiska, det blir ju superhärligt - funkar nog dödsbra som gravid också :)


Något som är väldigt mysigt också, är att åka och besöka lite olika cafér och mysiga trädgårdsbutiker, tex  Kniva Trädgård.

Cykla mountainbike och hitta oupptäckta vägar och stigar. Bra, när tempot kanske inte längre är det snabbaste.

Jag ser fram emot, härliga kvällar i skogen med matsäck, sitta med ryggen mot en tall och bara vara. Frukost ute på verandan. För mig är sånt här viktigt. Små studer, som gör att jag laddar om.

Fast faktum är att det mest spännande i mitt liv kommer att hända den här sommaren. Och där tror jag vi snackar adrenalinpåslag deluxe. Ok, jag kommer kanske inte spränga mitt rekord på antal mil i fjällen, kommer inte kasta mig ut i någon fors i en uppblåsbar båt,  paddla mil efter mil i kajaken - Men so what? Det får bli en annan gång! Nu är det något annat som är det absolut viktigaste!





Inga kommentarer: