torsdag 27 april 2017

Jag kan liksom inte bestämma mig

I den interna konkurrensen hav eller fjäll så tror jag att det är fjäll som vinner. Tror jag.

För jag fullkomligt älskar känslan vid havet också. 

Men känslan att stå på en topp i fjällen och få vyn, är så oerhört oslagbar. I min värld förstås. 

Så har jag valt att bo i skogen, i närheten av älv och sjö. Några fjäll har vi inte direkt, utan det är mest "kullar" om man jämför.  Det är där tryggheten är och känslan av lung och ro. Pulsen går ner och jag bara är. Jag. Det är det som min kropp känner igen och min själ. Är mig själv!

Fjället och havet ger lite extra hjärtslag på ett annat sätt. Fyller mig med brusande liv på något sätt. Vinden som nästan alltid är stark, får mig att känna mig levande. Fast jag vet ju också att jag efter en stund blir stressad av just samma vind. 

Så att bo i skogen och ha möjlighet att ta mig till havet eller fjället - är för mig helt optimalt. Då gäller det också att komma ihåg att fylla på med lite hav och fjäll, lite då och då. 






Inga kommentarer: