måndag 10 april 2017

Rött!

Inte i min vildaste fantasti kunde jag förstå hur mycket tid av mitt liv som skulle läggas på röd färg när vi köpte vår gård. Det tar liksom aldrig slut känner jag. Men nu målar vi bara småhusen dvs skjulen på gården. Enkel målning utan ribbor - som en dröm. Det blir väldigt bra också och det går ganska fort, så det är bara att göra det! Så några timmar på lördagen tillbringades med att måla skjul och bra blev det. Inte riktigt klart förstås - det blir det ju aldrig. Och när vi hunnit igenom allt, då är det väl bara att börja om antar jag.

 Framför den här väggen så kommer vårt växthus att sättas, så självklart måste väggen piffas lite först innan vi börjar med underarbetet och får grunden klar för växthuset. Beslut behöver tas, ska vi ha grus, plattor, trall eller kanske något annat?


Inga kommentarer: