onsdag 5 april 2017

En mixad start på veckan!

Positivt: Igår var det då dags för mina pt grupper att dra igång ute i vårt gym. Hur kul? Jäääääättekul, tyckte i alla fall jag. Och jag tror att deltagarna kände det samma. Jag hoppas på det. Jag är nöjd med upplägget på träningen och det kändes som grupperna var trötta och goa i kroppen efteråt. Såg även endorfinerna pumpa runt i deras system. Kändes bra från mitt håll, hoppas det nådde enda fram!

Negativt: Sjukdom som sårar.  Det är det absolut värsta att se hur denna jäkla sjukdom skapar ringar på vattnet och liksom drar fram helt jäkla skoningslöst. Och lögnerna som följer med på köpet. Usch och fy. Det här med beroendesjukdomar är inte att leka med och medberoendet som följer på köpet. Det värsta är att se den människa man tycker absolut mest om i livet, bli så otroligt sårad. Det är som att sticka knivar i mitt hjärta. Och så blir jag arg, förbannad, ledsen och upprörd. Och den här hjälplösa känslan (fy fan), för man vill så gärna hjälpa till. Men det går ju inte.

 För det är bara en person som kan göra något åt det här, och det är ju den personen som det verkligen gäller. Det är ju så det är. Så länge han inte vill ta ansvar och göra någon skillnad (ta kampen mot sjukdomen) , så kommer lögner, svek och sorg fortsätta. Som ringar på vattnet.....alla blir berörda!


Inga kommentarer: