måndag 6 maj 2013

Min första 5 milare

I söndags drog vi iväg på cykel, 5 mil var målet. För mig en ganska lång sträcka, nybörjar cyklisten. Det gick så här i efterhand när jag fått tänka igenom det hela väldigt bra.

Det är väldigt backigt - jag gör typiska nybörjar fel. Får inte med mig farten och växlar för sent. Vilket leder till att det blir superjobbigt.

I nedförs backar och på slät väg så är jag stark och det går fort som sjutton.

Måste givetvis träna på rundtrampet.

Jag hade redan från början trötta ben. Lördagens bootcamp och flera promenader hade satt sina spår. Beslutade mig dock för att det skulle gå bra.

Och det gick ganska bra.

Till sista backen ca 4,7 in i rundan. Då dog jag. Tårarna sprutade.

5 mil, och klockan stod på 2 timmar och 7 min. Ok?

Har ingen aning.

Det är nog en ganska ok tid, inte speciellt fort och bra utan mer ett genomförande.

Fast innan den här turen hade jag sammanlagt cyklat 8,5 mil i år och ca 10 mil året innan så med tanke på nybörjarcyklisten Lena så måste jag helt enkelt vara nöjd. Trots att jag gärna hade cyklat fortare, det skulle gått bättre i backarna osv osv.

Framförallt så är det så otroligt kul med cykel. Tjooohoo!

Inga kommentarer: