måndag 13 maj 2013

Små saker som gör skillnad - för mig!

Om att ta hand om mig själv lite mer och lite bättre:

Jag brukar numer ta några minuter på morgonen med att låta kroppen vakna. Har helt enkelt ställt klockan fem minuter tidigare. Sträcker mig lite, andas och sedan kliver jag upp. Skön start på dagen!

Sedan försöker jag dricka vatten, mera vatten.

Jag låter det ta tid när jag smörjer in kroppen efter dusch. Låter kanske märkligt, men detta är något jag brukar svischa förbi. Det här blir ett sätt att vara närvarande, ta hand om kroppen, känna efter. Hur mår jag? Kroppen berättar vela tiden, och det gäller att lyssna. Jag blir bättre och bättre.

Morgonpromenader, superbra start på dagen. Ger energi och en stund att fundera lite över livet och dagen som ligger framför mig.

Träna långsamt vill jag göra ännu mera av! Och meditation.

Så det är fokus inför framtiden. Step by step.

Inga kommentarer: