söndag 8 mars 2015

Att röra på sig!

De här tre bilderna får sammanfatta en härligt aktiv helg. 

*När jag kom hem från Norge på fredagen, så var det en sådan där vårvinter kväll. Så vi tog årets första tur med cyklarna, i det här fallet blev det mountainbike. Helt underbart, otroligt skönt att få frisk luft och få röra på sig i lagom takt efter nästan fem timmar i bilen.   

* Lördagsmorgon så var det givetvis cirkelträning som vanligt.  Full fart och massor av träningsglädje. En av övningarna var den med repet som min fina underbara sambo visar på bilden. 

* Idag har vi varit lite lätt galna. Jag på spinningcykel och Roger på trainer så satte vi igång idag vid Vasaloppsstarten och cyklade fram till att den första gick i mål. En liten kul utmaning en söndag förmiddag. Hade ett mentalt break down efter två timmar, då trodde jag aldrig att jag skulle orka. Hade ont överallt och mitt huvud tyckte inte alls att det var någon bra idé med att sitta där och trampa runt.. Fast det gick ju hur bra som helst!! Så efter 4 timmar så var vi relativt möra. Kan inte direkt erkänna att vi har någon vana vid att hålla ut under längre tid, inte direkt något vi har prioriterat på den sista tiden. Fast det var kul! Eftermiddagen blev en promenad med mamma och pappa och hundar - frisk luft var målet .

Jag gillar att vara aktiv och att röra på mig så mycket det bara går, och jag älskar frisk luft! Den här helgen blev det i alla fall lite, trots stormiga vindar. Så jag sitter här och känner mig nöjd och trött i kroppen. Härliga tider liksom.

Inga kommentarer: