onsdag 2 september 2015

Hösten "the Lena way"

I stora drag så kommer det här att hända under hösten:

* Förberedelser inför älgjakt, dvs. jag ska ut i skogen och inspektera mina tilldelade pass. Kolla vart mina passgrannar sitter, ut med ved, ta bort lite sly och så vidare. Skjutbanan och öva hör också till, måste känna mig trygg med att jag träffar (annars skjuter jag inte, så enkelt är det).

* Älgjakt - ja här där jag bor så är tideräkningen före och efter älgjakten. Det gäller även för mig, jag har de sista var är det nu 8 åren varit med och jagat älg. Älskar lugnet, naturupplevelsen, spänningen och känslan av att veta vart min framtida mat kommer från.

* Hamam med svägerskan, någon gång i höstrusket.

*  I November blir det en vecka tillsammans med mitt jobb i och omkring Bahamas. Roger ansluter sedan och vi får en vecka tillsammans att utforska Florida.

* Föreläsning "Släpp loss din inre kraft" i början av Oktober.

* 40 års kalas för en god vän.

* Umgås med tjejgänget (som träffas lite då och då och pratar om livet), en hel dag!


Mycket att se fram emot med andra ord.


Inga kommentarer: