torsdag 9 mars 2017

Att landa på hemmaplan

När jag landar lite på hemmaplan efter en del resor med jobbet och så. Så är det en väldigt skön känsla som infinner sig. 

Det blir ett skönt lugn och det blir vardag, all of a sudden! 

Just nu så älskar jag vardag, rutiner och känslan av att "hänga med".

Så skönt att få flow i saker som andra kanske helt enkelt tar lite för givet. 

Som att....

* Laga mat, hur skönt att ha tid och liksom laga matlåda till dagen efter? 
* Städa, älskar känslan av ett rent hus! Bästa som finns. Extra mycket för att jag är allergisk och har ett behov av att det är rent. Men vem sjutton gillar inte ett rent och välstädat hus? 

Lite tantvarning på det här, men ja. Då är jag väl en tant! 

Nu längtar jag bara efter att organisera lite mer....undrar om det är graviditeten som spökar? 
Och dessutom - måla några möbler som jag velat måla när jag köpte dem, men det har blivit liggande på is. 

Lugn föder kreativitet! 





Inga kommentarer: