onsdag 26 augusti 2009

Ta fram kraften inifrån

Det är kanske dax för en liten inventering så här på sensommaren, början av hösten. Ladda lite kraft inför det du ska göra i ditt liv.

Vad vill jag?

-Vad är syftet med mitt liv?
- Vilka visioner och drömmar har du när det gäller, familj, fritid eller arbete?
- Vilka mål har du det här året när det kommer till familj, fritid och arbete?

Vad tror jag på?

- Vilka värderingar är viktiga för dig att leva efter?
- Vilka valda sanningar skulle du vilja leva efter?

Vart befinner jag mig?

- Gör en skala från 0-10, Noll = Inte ens i närheten, 10= gått i mål.
- Vart befinner du dig nu och var behöver du göra för att flytta dig ett steg i skalan, i rätt riktning.

Är jag sann mot mig själv?

- Hur väl stämmer det du gör överens med det du vill, de mål du har?
- Hur väl stämmer dina mål överens med det du tror på och det du som du tycker är värdefullt och viktigt i livet?

Inspiration från: Leva nr 9

Inga kommentarer: