onsdag 24 oktober 2012

Under cover projektet

Jag har ett litet projekt, lite så där under cover.

Projektet att försöka gå ner i vikt. Eller ja, jag skiter egentligen i siffror och vikt.

Projektet att bli lite mer "fit". Lite mer "hård". Lite mindre "längd runt magen" om man säger så.

Ja det här projektet har varit lite si så där. Eller funkat lite så där.

För det första. Jag har varit sjuk. I omgångar. Jag tror på träning för ett sådant här projekt.

Sedan har vi jobbet. (här kommer en dålig jätteursäkt att jag liksom på grund av jobbet har svårt att motstå sånt där sött som glass, strössel, topping osv osv extra svårt vid fotografering och stora glassuppläggningar)

Jobbet är väldigt stillasittande. Extremt. Mitt förra jobb var väldigt aktivt. Extremt.

Jag erkänner: jag är en gottegris. Och så är det så här att jag nog inte riktigt klarat att justera mitt matintag med tanke på att min aktivitetsnivå minskat betydligt.

En gottegris som inte kunnat träna. Ja det är ju inte konstigt att kläderna sitter lite för tight.

Nu tränar jag. Nu försöker jag att "äta nyttigt"och försöker så gott det går att undvika onödigt sött.




Jaja, mitt under cover projekt fortsätter. Förhoppningsvis med lite mindre "avvikelser än hittills" . Eftersom avvikelserna varit ganska många, om ärligheten ska fram.

Att det ska vara så svårt att bryta vanor.



Mer fokus nu! Kämpa på! Går jättebra.....ända fram tills chokladen kommer fram..... 

Inga kommentarer: