måndag 4 november 2013

Att känna stress i vardagen...små,små, små saker som blir för mycket!

Jag är stresskänslig. Detta är ett resultat efter att ha kört mig själv i botten en gång i tiden (min ätstörning-återigen jag är så trött på att tjata om det egentligen). Skönt att den kom i så tidig ålder kan jag tänka på ibland. Fast vem sjutton är inte stresskänslig? Är det någon som trivs i all typ av stress?

Annars hade jag nog garanterat varit en av dem som gått in i väggen nu. Trots det har jag nog varit och nosat i den berömda väggen lite då och då, med pannan.

Jag har en känsla av att det hör ihop lite grann med min personlighet. Viljan att lära mig nya saker, kasta mig ut, köra på i minst 110%, nyfiken, social, " ja men självklart vill jag det".

Det kan lätt bli för mycket.
 

Det är tack och lov så att jag är äldre och visare och har kämpat. För det leder till att jag trots allt känner en trygghet i vem jag är. 

Jaja, det jag skulle skriva om var något helt annat.  

Jo vet nu hur det är, jag påverkas något otroligt av facebook och instagram. Facebook är värst och har på något sätt gjort mig till beroende. Jag försöker att sakta men säkert faktiskt ta det bort ur mitt liv.

För att jag upplever att det jag lever i och den värld jag har valt inte räcker till. För att "alla andra" gör så mycket mer och troligtvis är så mycket bättre.

Jag är nöjd med mitt liv och mina val, trots det så blir jag varje dag påmind om vad alla andra gör så känner jag en viss stress och sorg. Över att inte räcka till. Att det liv jag lever kanske inte alls är så bra som jag tror.

Knäppt hur det kan bli.

Att jag plötsligt tittar på facebook istället för att prata med min man, att jag inte kryper honom nära och kramas för att jag inte har tid för jag håller på att titta på vad alla andra gör - trots att det stressar mig. Och att jag djupt där inne egentligen inte ens bryr mig om just det. Att jag mycket hellre träffar människor, möter dem där jag och de är. Pratar och umgås. Det är ju det jag vill.

Mönster. Mönster. Mönster.

Vad försöker det här mönstret och beteendet säga till mig egentligen?

Hur tänker du och hur påverkas du av facebook och instagram?








Inga kommentarer: