måndag 4 november 2013

Bada bastu

Nu börjar det ingen, bastuns tid. 

Jag har cirkelträning på lördagar i den gamla gymnastiksalen jag som barn sprang omkring i. Och efter det, så finns det möjlighet att basta. Underbart om du frågar mig. Jag är ingen som kan sitta där inne i timmar utan jag trivs bäst om det är lagom. Och lagom, det varierar varje gång beroende på dagsform.

Googlat lite och hittat en massa hälsovinster. Självklar är allt sådant här väldigt individuellt. Här kan du läsa mer om det om du är intresserad: http://www.bastubutiken.se/infosidor/Bastubadanvisningar_9

Själv gör jag endast för att jag upplever en kroppslig och själslig återhämtning och i och med det ett lugn. Riktigt skön känsla efteråt.

På lördag tänkte jag försöka ta med mig en hårinpackning. Smörja in fötter och hud riktigt rejält efteråt. Ett litet minispa mitt i alla annat.

Det finns två saker jag önskar mig i vår lada.

Ett litet gym.
Bastu.


Inga kommentarer: