torsdag 26 juni 2014

Det har lugnat ner sig lite....

Och vad händer då...

Jo fröken Nilsson får plötsligt tid att drömma sig bort. Vi pratar givetvis inredning.

Det har inte blivit så mycket fokus på det nu när jag varit ute och rest och stressat med jobbet. Då har det mest handlat om att få till de projekt vi hållit på med och det där med att faktiskt tänka på allt det där runtomkring - det har inte varit så prioriterat.

Nu bubblar det.

Jag vill inhandla massor av små saker. Ut på loppisar. Fynda men inte köpa på mig massa skrot. Utan verkligen sådant som känns helt rätt i hjärtat.

Vill få lite mer själ i huset, det är lite tomt och kalt nu. Vilket jag i och för sig gillar. Men lite mer saker på väggarna hade inte skadat. Och lite mer "hemtrevnad".

Det är kul med inredning och jag fokuserar gärna på känsla när jag inreder. Hur vill jag att det ska kännas i mitt hem, i hallen, i köket, i vardagsrummet, sovrummet och så vidare.

Och som sagt, fokus har inte varit där. Så det känns bra men inte riktigt så bra som jag skulle vilja ha det.

Fast det tar väl tid att få ett hem att kännas som "hemma". Inte bara för en själv utan även för andra.

Då krävs lite småsaker och lite annat smått och gott för att få den där mysiga känslan.










Inga kommentarer: