tisdag 17 juni 2014

Helgen gick i cykelns tecken

Det var Vätternrundan som gällde i helgen. Och det blev lite sömn, dålig mat, fast väldigt trevligt sällskap.

Vi bodde på camping och åkte redan torsdag kväll. Skönt att slippa stressa på fredag med att hämta nummerlappar och allt det där. Vi åkte in och hade god tid och strosade runt, kollade in starten och shoppade lite i mässtältet.

Jag blir så himla sugen att verkligen komma igång med träningen, på riktigt. Det här är väldigt intressant för många människor skulle nog tycka att jag tränar en hel del och är igång. Medans jag jämför mig med hur jag var tidigare och saknar det.

Starten gick kvart över 3 på natten, det betyder att det inte blev så mycket sömn. Jag ska dock inte klaga, jag cyklade inte :).

De gjorde en helt otrolig insats, jag blir så otroligt imponerad av Jessica och Olle. Men även över alla de andra som cyklade. Herregud alltså, 30 mil är långt.

Härlig helg, fast ännu härligare att vara hemma.

Har dock ett öga som inte är ok. Ser hemsk ut. Röd, gör ont och det skaver. Var till distriktssköterskan igår och blev totalt dumförklarad. Jag förstår inte att människor som henne jobbar i vården. Tack för att du fick mig att känna mig totalt blåst. Hoppas hon hade en dålig dag bara, för det är inte acceptabelt att bete sig som hon gjorde. Jag ringde faktiskt in och frågade och de ansåg att jag behövde komma in. Då ska man inte behövas mötas av "varför är du här, är du dum i huvudet". Fy fan vad arg jag blir.

Hur som helst, jag hoppas att det går över det här. Det är inte trevligt för fem öre. Köpte en gel att ha i ögat, men tycker inte att det blir bättre av det. Håller tummarna för att det går över. Tränade inte ens igår för att jag hade ont. Tråkigt!











Inga kommentarer: