måndag 9 juni 2014

Livet på landet

Tre dagars ledighet, eller ja - ledigt från jobbet vill säga.

För ledigt har man inte när man har hus. Eller snarare en gård som vi har. Nu förstår jag vad alla  har pratat om.

Fast jag gillar det, tycker om att fixa och trixa. Jag älskar det faktiskt.

Fast alla andra saker har just den här helgen fått ge vika för trädgård, gräsklippare, ogräs, målning av staket, målning av blomhylla.

Det blev ingen marknad, det blev ingen loppis, det blev ingen fotboll, det blev ingen cruising. Det blev istället finare på gården, några projekt klara, andra påbörjade och massa tid med min bästa vän, mannen i mitt liv.

Har faktiskt klämt in lite träning också, det var oerhört skönt och välbehövligt. Jag känner att jag liksom mestränar nu för tiden och behöver få till bättre intensitet på mina träningar. Och mera träning. Nu är det liksom så himla lite hipp som happ.

Eller snarare fokusera på:

När det ska vara högintensivt - se till att det är det.
När det ska vara lågintensivt - se till att det är det.

Nu tycker jag att jag hamnar i något mellanmjölksland hela tiden. Jag tränar - dock har glöden, energin och kraften har inte riktigt funnits där.

 Så lite mer fokus och lite mer träning, då blir jag nöjd och glad.

I helgen så blev det i alla fall ett bootcamp pass på lördag och på söndagen joggade jag 5,5 km (försökte hålla lite högre tempo än vanligt, gick bra ända tills jag råkade kuta förbi en stor traktor som vände gräs - inte direkt optimalt för en gräsallergiker och fick lite problem med andningen en stund) och så tog jag första staplande km på inlines för året - det blev väl ca 5 km det också.

Soligt har det varit också, det betyder att jag numer i brist på sollotion är lite lätt röd precis överallt!


Inga kommentarer: