lördag 9 januari 2016

Att springa i snön med pannlampa på, det är lycka det!

Vi har tagit dagen som den kommer, tagit det lite lugnt och tränat en del.

Lördag innebär alltid cirkelträning, så även idag. Ett pass jag är ganska nöjd med, det blev bra. Jag var i alla fall helt slut när jag väl kom hem igen. Så det var mer eller mindre bara att få i sig mat. Gulaschsoppa och nybakta havrescones. Hur gott? Jättegott!

Vi har slötitttat på tour de ski.

Och när jag sitter där i soffan så kommer det över mig, jag bestämde mig för att prova att jogga lite. Har längtat efter att springa i snön med pannlampa. Det är så otroligt härligt! Däremot har mina vader och fotleder inte samarbetat som jag önskat, så jag har inte kommit ut (utan tränat annat, får ju liksom prioritera lite). Så idag när mörkret började komma så drog jag och Nisse ut.

10 min uppvärmning, 10 st 1 min intervaller med 30 s vila mellan, 10 min nedtrappning.

Gick helt ok, det brukar göra det. Funkar bra med intervaller, när jag går mellan. När jag försöker springa/jogga en längre sträcka - då kommer problemen och smärtan. Den stora frågan är hur fotleder och vader mår imorgon?

Jag får se, det viktigaste är att jag fick springa i snön med pannlampan på (minus 17 grader visade termometern när jag kom hem).  Så härligt och jag känner mig lycklig!! Så det var värt det, även om det visar sig att jag får jätteont imorgon!

Pannlampa och reflexväst, det är livet på landet det.



Inga kommentarer: