måndag 4 januari 2016

Garmin svammel, bland annat

Då var det dax igen då, att jobba lite. Klassiska måndag morgon liksom. Och lite extra speciell med tanke på ledigheten som varit.....

Det var inte helt enkelt att gå upp imorse. Har tydligen vänt dygnet lite under julen och ledigheten. Men det gick ganska bra ändå, när jag väl var på plats. Fick vara hyfsat effektiv i alla fall innan jag satte mig i bilen och drog vidare mot Norge.

Kolla in vad vackert det var på vägen dit. Blev så tagen att jag stannade bilen, andades lite och tog en bild med mobilen.

Första arbetsdagen med mitt aktivitetsarmband på armen. Jag fick en Vivofit av min sambo (han skämmer bort mig) i julklapp. Passar bra med en till Garmin produkt eftersom jag har en Forerunner 910XT  sedan innan. Den köpte jag när jag började cykla, istället för att inhandla en cykeldator. Klockan är grym, älskar den - trots att den kanske är lite tråkig i designen. Nu kan jag koppla upp båda klockorna mot Garmin Connect och få allt samlat, det gillar jag.

Under ledigheten har det inte direkt varit svårt att få många steg och nå lite andra mål. Jag har varit skeptiskt till den här typen av armband, men jag tror den kan vara ett bra verktyg när vardagen rullar på. Och med mitt jobb på kontor och sittande i bil, så kanske den kan motivera till mer vardagsaktivitet. Det vill säga, promenader och rörelse - förutom träningen liksom.

Så det är väl inte direkt något toppenresultat efter en dag på kontoret och i bilen idag, men jag är ändå lite förvånad att jag ändå samlat på mig så pass många steg som jag gjort. Och då har den här dagen varit väldigt oaktiv. Inte ens en hundpromenad för sjutton gubbar.

Gick upp till gymmet här på hotellet och tog ett ganska enkelt pass, med fokus på överkropp. 30 minuter, och ja - det är bättre än ingenting. Det är svårt det där, för efter att ha suttit helt still i bilen i timmar så är min kropp oftast väldigt motvillig att röra på sig intensivt. Så jag brukar försöka få till lite styrketräning eller en promenad.  Nu var det så galet kallt utomhus, eller ja nu ljuger jag. Men jag hade inte packat med mig rätt kläder för kylan.

Så gymmet fick det bli.

Det blev lite övningar i kinesismaskinen och med hantlar. Rodd två varianter, tricepspress, bröstflyes, axelpressar, bicepscurls och en magövning. Enkla övningar, körde alternerande övningar - så ingen vila mellan utan direkt över till den andra övningen. Det behöver inte vara så svårt.

 Nu ligger jag i sängen på hotellrummet och ska snart slå av datorn och läsa lite istället. Boken "Everytime I find the meaning of life they change it" skriven av Dainel Klein, väntar på mig.




Inga kommentarer: