onsdag 30 mars 2016

Och vips, så är jag strax utanför Lillehammer

Det är givetvis kunder som gör att det blir lite förflyttningar inom Norge för tillfället. 

Idag så har jag hamnat i Øyer, utanför Lillehammer.  Kan även kallas Hafjell. Här finns bland annat en skidbacke, Hunderfossen och Lilleputthammer. Som vanligt, så tog jag en promenad när jag var klar med sista mötet för dagen och kom till hotellet vid halv sju tiden. Här var faktiskt solen framme, tyvärr så fick jag endast njuta av den utomhus när den gick ner bakom fjället. 


Ena sidan av dalen lös fortfarande upp av solens strålar - men det fick jag inga kort på och här nere så nådde solens strålar inte ner.

Snön har börjat försvinna här uppe och det ligger endast kvar i skidbacken, konstsnön. Jag tror de stänger om en vecka eller så. 

Det är ett litet samhälle som liksom kretsar kring sina turistattraktioner samtidigt som det är en fantastiskt plats för naturupplevelser.  Längdskidor, mountainbike och så vidare. Fiske, vandring och allt möjligt friluftsliv.  OL (dvs OS) symbolen syns fortfarande på fjället. 

Jag får liksom känslan av Sälen här. Och jag kan precis förstå känslan hos dem som jobbar och bor här just nu, efter mina år uppe i Sälen. Sista rycket innan lugnet sänker sig i några veckor och sommarsäsongen startar. 







Inga kommentarer: