fredag 18 mars 2016

Så skönt med ljusare kvällar

Igår var en sådan där solig och härlig dag, så efter att ha suttit inne hela dagen på kontoret så var det liksom bara givet att det skulle göras något ute. Eftersom jag inte riktigt kan springa utan att få ont, så var det då cykel som stod på schemat. Gällde att snabbt byta om, även om det börjar bli ljusare så går det fort.

Det var bara ett litet orosmoment! Vinden! Det blåste ganska friskt igår och det började med rejäl motvind. Egentligen så är det ju bara lite extra träning både för kropp och psyke, fast ja - det är fruktansvärt jobbigt! Värst är nog ändå sidvinden när det kastar tag i cykeln, jag hade båda händerna rejält på styret om man säger så.
Utgångsläget, vinden ganska kraftig....
Benen var dock ganska pigga så det gick ganska bra att trycka på. Samma runda som i söndags och jag kapade några minuter i alla fall, trots kraftig vind. Så det kändes riktigt bra trots allt. Långa raksträckor är utmanande sådana här dagar med mycket vind, men de gör mig väl starkare antar jag. Längtar till de torkar upp lite mer på skogsvägarna så att jag kan ge mig ut där och cykla istället.
Svettig och slut efter en "härlig" cykeltur...eller hur var det nu?  

Inga kommentarer: