måndag 9 januari 2017

I slutet av Januari drar vi till Lofsdalen!

Roger ska åka Vasaloppet, öppet spår och stressen har varit stor över att snötillgången varit relativt knapp. (Nu har vi äntligen fått snö och fina skidspår).

Som julklapp så fick Roger av mig, en weekendresa till Lofsdalen efter rekommendation från en kollega som brukar åka dit med sin familj under påsken.

Vi har aldrig varit där, så det ska bli väldigt mysigt att åka dit. Det är lagom långt bort ca 3,5 timme med bil - så helt ok för en långhelg. Då vill i alla fall inte jag lägga många timmar i bilen utan få komma fram så forts om möjligt och liksom landa!

Fokus under de här dagarna är förstås att Roger ska få åka så mycket längdskidor han vill. Riktiga långpass står nog på schemat någon av dagarna. Verkar lovande tycker jag: Längd i Lofsdalen.

Själv ser jag framför mig, lagom långa pass på längdskidorna, promenader med hundarna, varm choklad och så längtar jag efter att läsa böcker. Det är en bastu också i den lilla stugan, urskönt efter en heldag ute!

Bild lånad från: lofsdalen.com



Inga kommentarer: