onsdag 18 januari 2017

Vikten av sömn!

I måndags kände jag nästan död. Jag var trött och emotionell. Såg inte fram emot veckan och kände mig helt håglös.

När jag kom fram på hotellet på måndagen så bara vilade jag och sov och ja, ingenting hände. Sov länge och kände mig redan på tisdag så mycket bättre.

Nu är det onsdag och efter två nätter med bra sömn och lugn och ro. Så mår jag så mycket bättre!

Sömn är livsviktigt!

Sömn behövs för att både kroppen och hjärnan ska få återhämta sig och bearbeta intryck.  Och har du en bra sömn så klarar du av stress så mycket bättre.

Det händer en hel del i kroppen för tillfället, så jag har full förståelse för att jag behöver sömn! Det är skönt att jag faktiskt har möjligheten att påverka!

Jag är ganska känslig för det här, så jag antar att det kommer att bli en utmaning sen när jag blir mamma. Får hoppas att kroppens hormoner hjälper mig!

Hur fungerar du? Är du känslig för sömn?

Inga kommentarer: