onsdag 18 januari 2017

Jamenjust ja - jag har ju faktiskt köpt ett växthus!

Plötsligt slog det mig, att på gården under tak och utan glas för tillfället - så står ett växthus.

Tänka sig, att drömmen blev sann. Den med!

Det är mitt första växthus, så jag är en riktigt nybörjare gällande allt sånt här.

Det är mycket att tänka på.

Golvet, ska det vara singel eller stenplattor? Jag tror att jag vill ha stenplattor för att det helt enkelt känns enklast.

Sedan tror jag inte att jag ska ha odlingslådor i växthuset utan jag tänker att jag framförallt kommer att plantera i krukor.

Kanske kan vara bra med ett bord. Tänker en enkel variant med bockar och en skiva, kanske rent av en betongskiva? Gjuta själv? Hylla? Måste mäta lite och se vad som skulle funka.  


En sådan här odlingsbänk för fönster - den kommer till användning där ute.
Det står om man läser att det är mysigt med någon typ av sittplats och belysning också. 

Vi får se vad det blir i slutändan och vad som får plats. Alla bilder utom en är från Ikea. 
Ska bli väldigt spännande att få till allt, får se om jag lyckas få växterna att överleva. Vad ska jag odla för något?  En helt ny värld helt enkelt! Spännande!  

Inga kommentarer: