måndag 21 september 2009

Bortskämd eller vips så var den helgen över...

Den här helgen har gått i rasande tempo. Men ingen stress.

Det är väl bara så att tiden bara rinner iväg när man mår bra. Helgen inleddes med bio, flickan som lekte med elden. Väldigt bra. Nu tycker jag nog att den första i triologin var lite bättre, men det tror jag handlar om förväntningar. Inför den första hade jag inga förväntningar, vilket jag givetvis hade inför den här.

En ganska tidig start på lördagen för att jobba som intruktör för spinning. Det gick jättebra och DagOve provade att spinna för första gången någonsin. Sedan tvingade han upp mig på motorcykelen och jag kom med nöd och näppe upp. Herregud vad jag är stel, fruktansvärt. Men det var härligt i solen att sitta där bak och brumma runt i stan.

Man får ge och ta när det handlar om alla slags relationer. Han var med på spinning och kunde därmed med lätthet deala till sig att jag skulle följa med till en sportpub och se på favoritlaget Arsenal som skulle spela match. Vilket väl egentligen inte alls kändes som någon stor uppoffring direkt. Jag är inte direkt nått jättefan, håller inte på något lag. Men jag älskar sport och en bra fotbollsmatch är ju superkul att se på. Arsenal vann, tack och lov annars vet jag inte hur kvällen hade slutat. :)

Kvällen tillbringades på en Indisk restaurang där maten var obeskrivligt god. Jag blev mätt och belåten. Vi pratade om saker som är alldeles för privata att skriva här. Han kallade mig söt hundratals gånger. Väldigt trevligt. Vi gick sedan vidare ut i Oslo natten och jag träffade den ena systern. Vild och söt, jag tror vi fann varandra ganska direkt. Det blev en sen kväll och vi var nog inte hemma förrän vid 4 tiden på morgonen.

Så med andra ord var gårdagen allt annat än pigg. Jag var bjuden på middag till Natsuyo och HansInge och hon hade gjort fantastiskt god japansk mat. Jag bara älskar det, så himla fräscht. Det var misusoppa, det var ris, hon hade lyckats fått spenaten så god att jag nästan inte klarade av att sluta äta det. Och sedan var det någon typ av mini piroger fyllda med tonfiskröra, som man doppade i soja och åt. Fantastiskt gott. Jag gav upp med pinnarna efter första försöket, som vanligt tappade jag ner på duken. Det är en återkommande tradition från min sida. Efterrätt med goda muffins och Ben&Jerry glass.

Inte nog med detta. Jag fick renskav till middag på kvällen. Jag låg i soffan och halvsov och skrattade till Borat och DagOve stod vid spisen.

Kvällen tillbringades i soffan med film. Kos!

Jag säger bara det, bortskämd det är vad jag är!

3 kommentarer:

Sandra sa...

Fy fabriken vilken härlig helg,det e du verkligen värd...det e ju aldrig fel å bli lite bortskämd.... :)

Kramilikram

Lena sa...

Ja det var härligt!! Och jag vet att din oxå varit det :)

Sandra sa...

absolutelidudeli....den var grymt mysig.. ;)