söndag 13 september 2009

Shake that as for me

Den här helgen har varit toppenbra hittills, och inte är den slut än. Vilket känns helt underbart.

Jag jobbade några timmar igår, knådade några ryggar. Sedan passade jag på att träna lite när jag ändå var på plats på gymmet. Jag shoppade svinsnygga jeans, som var alldeles för dyra. Jag träffade en väninna med hennes dotter och kompis ute vid Ekeberg. Vi gick en liten promenad i solen och fikade. Solen var varm, utsikten fantastiskt. Sen skyndade jag mig hem och bytte om och gick vidare mot grabbarna. Fest. Mycket trevligt. Jag tvingades som vanligt med på utestället som inte ligger mig varmast om hjärtat. Där vackrast, snyggast mest urringning vinner. Jag själv föredrar avslappnade platser där "att ha kul" skiner igenom. Där det viktigaste är att du ler och skrattar. Men tro det eller ej, jag hade jättekul.

Nu sitter jag här och känner mig lite seg och lite så där skakig som en gör efter en utekväll med alkohol. Det var värt det, så nu ska jag inte gnälla.

Jag väntar på en väninna, vi ska ut och gå promenad i solen. Till mitt älskade hav.

Sedan ska jag hämta upp en man från Nordnorge som kommer vänta på mig vid Aker Brygge. Vi kommer ha en mysig söndagkväll tillsammans. Han är en fining. Och jag måste bara våga. Jag tycker om att härma honom, han har en fin dialekt. Vi skrattar. Han tycker jag är söt. Våga, våga, våga.

2 kommentarer:

annso sa...

Klart du vågar! Jag hejar på dig!

Lena sa...

Jag ska våga, massor. :)