fredag 25 september 2009

Liiiiiiiiiiten

Underbara Clara har skaffat sig en liten gårdisvalp, det får mig genast att tänka på den underbara valptiden jag hade med Nisse.

Nisse var bedårande söt. Givetvis sötast av alla söta hundar. I mina ögon var han helt enkelt helt oemotståndlig Jag tror aldrig jag haft sådana otroliga moderskänslor som inför denna lilla krabat. Mitt hjärta svämmade över från första sekund. Han var så oerhört liten och hela jag skrek, jag ska aldrig någonsin låta något hända dig.

Jag kommer ihåg hur stressad han var när han första gången klev in i sitt nya hem. Lägenheten i Stuvsta, där jag bodde då. Vi hade en flygresa bakom oss, där han satt i en liten svart väska. Han klev in i lägenheten och rusade runt som en galning. Allt skulle undersökas. Han var högt och lågt och hans små stressade ögon skar i mitt hjärta. Jag satt i soffan med honom på magen tills han äntligen somnade. Vi kände varandras hjärtan, dunk, dunk, dunk. Jag satt där i flera timmar, kunde inte röra mig, för jag ville så gärna att han skulle sova och vara lugn. Kanske är det därför han gärna vill ligga på min mage även idag och känna mitt hjärta.

Sedan följde dagar där allt var nytt och lite läskigt. Det var obeskrivligt mycket snö ute och han frös så han skakade. Dagarna var fulla av bus och lek. Och springa upp och ner i trappan. In och ut. Äta, kissa, sova, kissa, leka, kissa.

Aldrig har jag fått så mycket kärlek som jag fick från den lilla krabaten. Han litade på mig, hundra procent från första stund.

Vi har flyttat runt, nya platser, men det har varit vi två hela tiden. Vi har haft så mycket skoj ihop och otroligt mycket mys. På måndag blir han 4 år gammal. 4 år av kärlek. Vi hör ihop vi två. Den ovillkorslösa kärlek han ger mig, kan ingen annan konkurrera med. Min allra bästa vän.

3 kommentarer:

underbaraclara sa...

Åh vad fint skrivet!

Catherine sa...

Underbart! Finns inget som kärleken till ett husdjur :) Min familjs hund heter också Nisse så jag ler alltid när jag läser om din bästa vän :)

Lena sa...

Tack tjejer før fina kommentarer, det gør mig glad!