onsdag 30 september 2009

Zencoaching

På grund av tidningen Leva som dessutom ær en stor favorit, så hittade jag en lænk till en websida om zencoaching. Nyfiken som jag ær tittade jag in dær och blir glatt øverraskad. De har øppningsvecka hær i Oslo och erbjuder gratis coaching och førelæsningar.

Givetvis var det hær något jag blev nyfiken på, så jag har varit på coaching idag. En timme helt gratis. Fantastiskt.

Jag har erfarnenhet av både klassisk terapi (psykoterapi och kbt) och har blivit coachad av en kommunikolog, så jag var oerhørt spænd på att se hur denna typ av coaching skulle vara.

Det var en hærlig timme dær jag fick vældigt fin kontakt med mitt inre, vilket var trevligt. Jag glømmer ofta bort att ta hand om mitt inre jag.

Som vanligt så frågade coachen om jag hade några problem eller om det var något særskilt jag ville prata om. Jag ville gærna ha lite hjælp med " att våga nå mina drømmar". Jag har drømmar och mål, men står still.

Under timmen så stællde coachen en mængd frågor, frågade æven "hur kænns det just nu?", "kan du acceptera den kænslan?" "Om nej, kan du acceptera att du sæger nej?" Timmen børjade och avslutades med en tyst minut dær det gavs møjlighet att kænna efter hur det kændes i kroppen.

Jag gick från att kænna mig spænd, "du kan inte", "du ræcker inte till", "det kostar massor av pengar" - till kænslan av att vara "avslappnad, glad och kænslan att jag ær på rætt spår, 100% riktigt". Nu gæller det att gøra det.

Min coach sa att det var fantastiskt att se att jag hade så fin kontakt med mitt inre. Och hon trodde jag skulle bli en jætteduktig coach sjælv. Det gjorde mig vældigt glad.

J ag kænner mig sprudlande glad och ær oerhørt tacksam før att jag fick ta del av den timmen. Kanske en dag, så jobbar æven jag med zencoaching.

Ær du nyfiken, kolla in deras hemsida: http://zen-coaching.com

Inga kommentarer: