onsdag 25 juli 2012

Träna styrka

Jag har så smått börjat komma igång med styrketräningen. Inte som jag brukade men ändå, ett steg närmare där jag vill vara. Det känns riktigt bra. Och jag märker genast skillnad i hur mycket mat jag behöver. Det är som att dra igång maskineriet när man kör igång med styrketräningen.

I måndags körde jag ben. Och chockade mig själv lite. Det var då vädligt vad stark jag var i benen. Känns riktigt bra. Lite stelt idag, träningsvärken kom krypandes igår kväll. Härligt.

Idag är det dax igen. Rygg, baksida axlar och triceps ska få sig en omgång. Jag har börjat dela upp kroppen lite. Dels för att jag inte vill ha så långa träningspass, under en timme och det ska vara klart är min filosofi när det handlar om styrketräning. Och dels för att jag vill trötta ut och verkligen få kontakt med muskeln jag valt att träna. Det är min anledning. Sedan finns det många andra anledningar som jag inte går in på den här gången.


Inga kommentarer: