söndag 15 juli 2012

Troligtvis publicerat förrut, kanske till och med många gånger:

Jag älskar att läsa och jag älskar att samla på "finingar" som jag kallar det. Mina finingar är saker och ting jag snappat upp under min resa, mitt liv. Det byggs ständigt på.Ibland byter jag ut en gammal mot en ny. Jag får aldrig för lite av mina finingar. Finingarna hittar jag överallt, i böcker, tidningar, bloggar, websidor och det är inte alltid att jag kommer ihåg vart jag hittad dem. Det viktiga är att jag har dem och att de betyder något för mig. Jag försöker sprida mina finingar vidare till er.
Här är en av dem.
"Att behandla alla som om de vore änglar. För att vara på den säkra sidan liksom. Man vet ju aldrig. Och för att testa på hur det skulle vara att bli känd som en människa som aldrig kastar sten och som ser mörkret men ändå fortsätter att älska.Det är så jag tror vi är menade att leva. Inte som dörrmattor eller med kroniskt rosafärgade glasögon, utan med inställningen att konflikter är oundvikliga men att bitterhet är frivilligt. Jag tror inte att kärlek innebär att bara säga det som människor vill höra, men jag tror att den som förlåter mycket älskar mycket. Jag tror också att ju fler sanningssägare vi har i våra liv, desto stabilare blir vi som människor - oavsett vad andra människor gör omkring och emot oss."



Inga kommentarer: